Mesafeli Satış Sözleşmesi
MADDE 1 – SÖZLEŞMENİN TARAFLARI
1.1 SATICI
|
UNVANI |
Origio İthalat İhracat Pazarlama ve Ticaret Anonim Şirketi |
|
ADRES (MERKEZ) |
Kazımdirik Mah. Üniversite Cad. No: 72 L Bornova / İZMİR |
|
VERGİ KİMLİK NO |
6470794601 |
|
MERSİS NO |
0647079460100001 |
|
TELEFON |
|
|
FAKS |
|
|
E-POSTA ADRESİ |
|
|
İADE HALİNDE MALIN GÖNDERİLECEĞİ ADRES VE KARGO ŞİRKETİ |
Her ürün iade kapsamında değildir. Ayrıntılı bilgi için Ön Bilgilendirme Formunu okuyunuz. Ürünün iade sürecine ilişkin olarak info@perfectted.com.tr adresi üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Ürün iadelerini Kargo vasıtasıyla Orhan Veli Kanık Cad. Ruhi Esmer Sk. No:2 Plaza 360 34810, Kavacık | Beykoz, Istanbul adresine yapabilirsiniz.
|
1.2ALICI (TÜKETİCİ)
|
ADI SOYADI |
|
|
TESLİMAT ADRESİ |
|
|
TELEFON |
|
|
E-POSTA ADRESİ |
|
MADDE 2 – SÖZLEŞMENİN KONUSU
İşbu sözleşme, yukarıda detaylı şekilde bilgileri yer alan Alıcı’nın, Satıcı tarafından işletilmekte olan “https://perfectted.com.tr/” alan adlı (“İnternet Sitesi”) veya sunulan hizmete bağlı Satıcı’ya ait diğer alan adları altındaki Platformu üzerinden elektronik ortamda yapmış olduğu ürün ve/veya hizmet satışı ve ürünlerin teslimat adresine gönderimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerini tespit eder.
MADDE 3 – ALICIYA ÖN BİLGİLENDİRME YAPILAN HUSUSLAR
Alıcı, aşağıdaki hususlarda, bu Sözleşme’nin Alıcı tarafından İnternet Sitesi’nde kabulü ile kurulmasından ve gerek siparişi gerek ödeme yükümlülüğü altına girmesinden önce İnternet Sitesi’nin ilgili sayfaları ve kısımlarındaki tüm genel – özel açıklamaları görerek ve inceleyerek bilgilendiğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
· Satıcı’nın unvanı ve iletişim bilgileri, meslek odasına ilişkin bilgiler ile güncel tanıtıcı bilgileri, Satıcı’nın İzmir Ticaret Odası adlı Meslek Odası mensubu olduğu ve Alıcı’nın, İzmir Ticaret Odası’nın meslek ile ilgili öngördüğü davranış kuralları bilgisini https://www.izto.org.tr ve 444 92 92 şeklindeki iletişim bilgilerini kullanarak elde edebileceği bilgisi,
· Ürün ve/veya hizmetin İnternet Sitesi’nden alınması sırasındaki satış işlemi aşamaları ile yanlış girilen bilgilerin düzeltilmesine ilişkin amaca uygun araç ve yöntemler,
· Satıcı tarafından uygulanan Alıcı bilgileri için geçerli gizlilik, veri kullanımı-işleme ve Alıcı’ya elektronik iletişim kuralları ile Alıcı’nın bu hususlarda Satıcı’ya verdiği izinler, Alıcı’nın kanuni hakları, Satıcı’nın hakları ve tarafların haklarını kullanım süreleri,
· Ürün ve/veya hizmetin temel nitelikleri, vergiler dâhil toplam fiyatı, paketleme, ambalaj, nakliye, kargo ve teslimat masrafları hakkında bilgiler, ilgili masraflar da dâhil olmak üzere Alıcı'nın Satıcı'ya ödeyeceği toplam bedel,
· Ürün ve/veya hizmetin teslimat, fatura ve ödeme bilgileri, ürün ve/veya hizmet ile ilgili diğer ödeme/tahsilat ve teslimat bilgileri ile Sözleşme'nin ifasına ilişkin bilgiler, bu hususlarda tarafların taahhüt ve sorumlulukları,
· Ürün ve/veya hizmetin Alıcı'ya teslimine ilişkin usuller,
· Sözleşme konusu ürün ve/veya hizmet için Satıcı tarafından kabul edilen ödeme yöntem-araçları,
· Sözleşme konusu ürün ve/veya hizmet için Satıcı tarafından öngörülen gönderim kısıtlamaları,
· Alıcı'nın cayma hakkının olduğu durumlarda bu hakkını kullanma şartları, süresi ve usulü ile hakkın süresinde kullanılmaması durumunda Alıcı'nın cayma hakkını kaybedeceği,
· Cayma hakkı kullanımı mümkün olan hallerde, Alıcı’nın bu süre içerisinde ürünü açması ya da kullanması durumunun, Alıcı’nın cayma hakkını kullanmaktan vazgeçtiği anlamını taşıyacağı,
· Alıcı'nın cayma hakkına sahip olmadığı ürün ve/veya hizmet,
· Alıcı’nın cayma hakkının bulunduğu durumlarda ürün ve/veya hizmeti Satıcı’ya ne şekilde iade edebileceği ve ilgili tüm mali hususlar (iade yöntemleri, masrafı ve ürün ve/veya hizmet bedelinin iadesi dâhil),
· Alıcı'nın tüzel kişi olması halinde, ticari ya da mesleki amaçlarla satın aldığı Ürünler için (örneğin toplu alımlar her hâlükârda bu nitelikte sayılır) cayma hakkı başta olmak üzere "tüketici haklarını" kullanamayacağı, Satıcı’nın bu sebeple sahip olduğu tüm haklarının mahfuz olduğunu, mahiyetine göre Ön Bilgilendirme Formunda yer alan diğer tüm satış şartları ile işbu Sözleşme, Alıcı tarafından İnternet Sitesi'nde onaylanarak kurulduktan sonra Alıcı'ya elektronik posta ile gönderildiğinden Alıcı tarafından istenen süre ile saklanıp buradan erişilebileceği, Satıcı'nın da üç yıl süre ile nezdinde saklamakla yükümlü olduğu,
· Uyuşmazlık hallerinde Alıcı’nın Satıcı’ya şikâyetlerini iletebileceği iletişim bilgileri ile yasal başvurularını 6502 Sayılı Kanun'un ilgili hükümlerine uygun olarak İlçe/İl Hakem Heyetlerine ve Tüketici Mahkemeleri'ne yapabileceği.
MADDE 4 – SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN, FİYAT, ÖDEME VE TESLİMAT
4.1 Ürün ve/veya hizmetin temel özellikleri hem ürünün ilanının yer aldığı ilgili sayfada, sipariş özeti sayfasında ve aşağıda yer almaktadır. Ürün ve/veya hizmetin Cinsi ve Türü, Miktarı, Marka/Modeli/ Rengi, Birim Fiyatı ve Satış Bedeli ile Ödeme (tahsilat) Bilgileri ve Alıcı'nın bildirdiği teslim yeri dahil Teslimat Bilgileri aşağıda belirtildiği gibidir.
|
ÜRÜN/HİZMET |
BİRİM FİYAT (TL) |
ADET |
TOPLAM (TL) |
|
Marka, Ürün, Renk vb. |
TL |
TL |
|
|
Marka, Ürün, Renk vb. |
TL |
|
TL |
|
Marka, Ürün, Renk vb. |
TL |
|
TL |
|
Sipariş işlem ve paketleme, gönderim-kargo ücretleri |
TL |
||
|
SİPARİŞ ÖDEME TOPLAMI (KDV Dâhil) |
TL |
||
Ödeme (Tahsilat) Bilgileri:
Ödeme Şekli-Aracı : (Kredi Kartı)
[Kart Tipi Visa ....
Kart Numarası ....
Ödeme Kredi Kartı ...
Kredi Kartına Taksit/Tek Çekim .
Toplam Tutar ... ]
|
Teslimat Bilgileri: |
||
|
Adı, Soyadı/ Unvanı |
|
|
|
Adres |
|
|
|
Telefon |
|
|
|
E-Posta |
|
|
|
Fatura Bilgileri: |
||
|
Adı, Soyadı/ Unvanı |
|
|
|
Adres |
|
|
|
Telefon |
|
|
|
E-Posta |
|
|
Sipariş Tarihi :
Teslim Şekli : [Kargo ile Alıcıya Teslim vb.]
Alıcı bu Sözleşme'yi İnternet Sitesi'nde onayladıktan sonra, sipariş verdiği ürün ve/veya hizmetin bedeli ve masrafları belirtilen ödeme yöntemi ile tahsil olunur. Alıcı tarafından seçilen ürün ve/veya hizmetin KDV dâhil TL tutarı (Taksitli işlemlerde toplam taksit tutarları) ve varsa paketleme, kargo ücreti dâhil tüm masrafları, Alıcı tarafından onaylandıktan sonra, Alıcı’nın belirtilen ödeme yöntemi üzerinden işleme alınır ve ödemeyi takiben ürün ve/veya hizmetin sevkinden önce Alıcı’ya sipariş onay e-postası gönderilir. Sipariş Onay e-postası gönderilmeden sevkiyat yapılmaz. Sipariş edilen ürünler sadece Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde teslim edilecek olup yurt dışına teslim seçeneği yoktur.
Alıcı, Satıcının sadece elektronik ödeme sistemine bağlı iş yürüttüğünü bildiğini, buna dair İnternet Sitesi dolayısıyla bilgi sahibi olduğunu ve Satıcı’ya başka hiçbir şekilde ödeme teklifinde bulunmayacağını kabul ve beyan eder.
4.2 Satıcı Alıcı’nın isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ürünler haricindeki ürün ve/veya hizmeti, anlaşmalı olduğu kargo firması aracılığı ile azami 30 (otuz) gün içerisinde gönderecektir. Ürünün teslimi sürecinde kargo firması bünyesinde yaşanan gecikmelerden Satıcı sorumlu değildir.
4.3 Adreste teslim alacak bir kimsenin olmaması durumunda kargo firması ile temas kurarak ürün ve/veya hizmetin sevkiyatını takip etmek Alıcı'nın sorumluluğundadır. Ürün ve/veya hizmet, Alıcı’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun adresinde bulunmaması veya teslimatı kabul etmemesinden Satıcı sorumlu tutulamaz. Bu hallerde Alıcı’nın ürün ve/veya hizmeti geç teslim almasından kaynaklanan her türlü zarar ile ürün ve/veya hizmetin kargo şirketinde beklemiş olması ve/veya kargonun Satıcı’ya iade edilmesinden dolayı oluşan giderler de Alıcı’ya aittir.
4.4 Alıcı, ürün ve/veya hizmeti teslim aldığı anda kontrol etmekle ve ürün ve/veya hizmette kargodan kaynaklanan bir sorun gördüğünde, ürün ve/veya hizmeti kabul etmemek ve Kargo firması yetkilisine tutanak tutturmakla sorumludur. Aksi halde Satıcı sorumluluk kabul etmeyecektir. Bu gibi durumlarda –aksi belirtilene kadar– geri gönderi ücretinden Alıcı sorumlu değildir.
4.5 Teslimattan sonra ürün/lerin özenle korunması borcu, Alıcı’nın yükümlülüğündedir.
MADDE 5 – ALICI’NIN CAYMA HAKKI VE KULLANIM KOŞULLARI
5.1. Alıcı, Ürün’ü teslim aldığı tarihten itibaren ondört (14) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin siparişten-Sözleşme’den cayma hakkını haizdir. Cayma hakkı süresi Alıcı’nın veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak Alıcı, Sözleşmenin kurulmasından Ürün’ün teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.
5.2. Alıcı’nın, cayma hakkını kullandığına dair bildirimini, yukarıda belirtilen süre içerisinde yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile Satıcı’ya aşağıdaki şekilde yönlendirmesi gereklidir.
5.2.1.Cayma hakkının ürünlerin Alıcı’ya ulaştırılmak üzere kargo şirketine tesliminden önce kullanılması halinde, Alıcı gerekli bildirimi cayma formunun doldurulması veya Satıcı’nın info@perfectted.com.tr e-mail adresi aracılığıyla yapabilir.
5.2.2.Cayma hakkının ürünlerin Alıcı’ya ulaştırılmak üzere kargo şirketine teslimini takiben kullanılması halinde, Alıcı, Ürün ile birlikte teslim edilen faturanın arkasında yer alan iade formunu doldurmak suretiyle Ürün’ü kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak Satıcı’nın bildirmiş olduğu kargo firmasına iletecektir. Faturası tüzel kişi adına düzenlenen Ürün iadelerinde ise iade faturası kesilmesi gerekmektedir.
5.3 Vergi mevzuatı gereği fatura aslı gönderilmez ise KDV ve varsa sair yasal yükümlülükler iade edilemez. Faturası tüzel kişi adına düzenlenen sipariş iadeleri, İade Faturası kesilmediği takdirde kabul edilemez.
5.4 Alıcı’nın özel istek ve talepleri uyarınca üretilen veya üzerinde değişiklik ya da ilaveler yapılarak kişiye özel hale getirilen ürün ve/veya hizmet söz konusu olduğunda Alıcı cayma hakkını kullanamaz.
5.5 Cayma hakkının kullanılması halinde, Alıcı ürün ve/veya hizmeti cayma bildirimini Satıcı’ya yönelttiği tarihten itibaren en geç 14 (ondört) gün içerisinde Satıcı’ya iade etmekle yükümlüdür. İade edilen ürün ve/veya hizmetin kargo bedeli, Satıcının anlaşmalı kargo firmasının kullanılması kaydıyla, Satıcı tarafından karşılanacaktır. Aksi takdirde iade edilen ürün ve/veya hizmetin kargo bedeli Alıcı tarafından karşılanır. Bu durumda kargo bedelinin Alıcı tarafından karşılanmamış olması halinde iade talebi incelemeye alınmayacaktır.
5.6 Satıcı, Alıcı tarafından cayma hakkının süresinde ve usulünce yerine getirilmesi kaydı ile cayma hakkına konu malın, iade için ön bilgilendirmede belirtilen taşıyıcıya teslim edildiği tarihten itibaren 14 (ondört) gün içinde, ürün ve/veya hizmet bedelini ve varsa malın Alıcı’ya teslim masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri Alıcı’nın ürün ve/veya hizmeti satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde Alıcı’ya iade edecektir. Ancak Alıcı’nın malı, iade için öngörülenin haricinde bir taşıyıcı ile iade etmesi durumunda söz konusu yükümlülük malın Satıcıya ulaştığı tarihten itibaren başlar. Alıcı’dan tahsil edilmiş bulunan teslimat masrafları, ancak aynı siparişe konu tüm ürünlerin iade edilmesi halinde Satıcı tarafından karşılanacaktır.
5.7 Satıcı’nın, kanuna uygun cayma halleri ve diğer sipariş-Sözleşme iptallerinde Alıcı’dan, eğer varsa ürün ve/veya hizmet bedelinde indirim ve/veya her türlü ödül puanı vb. parasal değerleri tahsil ve mahsup hakları saklıdır. Cayma hakkının kullanılması nedeniyle Satıcı tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir. Satış kapsamında verilen promosyon ürün iade edilmez ise, Satıcı tarafından normal satışa konu edilerek Alıcı’ya fatura edilir ve isabet eden bedel tahsil edilir.
5.8 Kanunen cayma hakkı öngörülmemiş hallerde cayma hakkından faydalanılamayacağı gibi bu hakkın usulüne uygun veya zamanında kullanılmadığı durumlarda Alıcı cayma hakkını kaybeder.
5.9 Alıcı tarafından verilen siparişte birden fazla ürün ve/veya hizmetin bulunması ve Alıcı’nın bu ürün ve/veya hizmetlerden bir kısmını iade etmek istemesi halinde Alıcı, bu ürün ve/veya hizmete ilişkin cayma hakkını ancak ürün ve/veya hizmetin kendisine teslimini takiben kullanabilir.
5.10 Cayma hakkı kullanımı mümkün olan hallerde, Alıcı’nın bu süre içerisinde ürünü kullanması ya da herhangi bir şekilde ürün ambalajını açmış olması durumu, Alıcı’nın cayma hakkını kullanmaktan vazgeçtiği anlamını taşımaktadır.
5.11 İade amaçlı gönderi esnasında zarar gören ya da kaybolan ürünlerden Satıcı sorumlu değildir.
5.12 Yasal mevzuat gereği aşağıda belirtilen ürün ve/veya hizmetlere ilişkin sözleşmelerde, kullanılmamış/istifade edilmemiş olsa dahi, cayma hakkı bulunmamaktadır:
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı/sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmelerde
b) Alıcı'nın özel istekleri veya onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallar, (üzerinde değişiklik ya da ilaveler yapılarak kişiye/kişisel ihtiyaçlara özel hale getirilenler)
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek mallar,
d) Teslimden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış ve iadesi sağlık-hijyen açısından uygun olmayan mallar,
e) Teslimden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallar,
f) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış kitap, CD, DVD, ses ve görüntü kayıtları, yazılımlar, yazılım programları, veri kaydedebilme ve veri depolama cihazları, bilgisayar sarf malzemeleri vb. dijital içerikli her türlü ürünler ile bilgisayar sarf malzemeleri,
g) Elektronik ortamda anında ifa edilen tüm hizmetler ve Alıcı’ya anında teslim edilen her türlü gayri maddi mallar,
h) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınlar
i) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesi hizmeti,
j) Alıcı onayı ile cayma hakkı süresi içinde ifasına başlanan hizmetler,
k) Karayolları Trafik Kanununa göre tescili zorunlu olan taşınırlar ile kayıt veya tescil zorunluluğu bulunan insansız hava araçları,
l) Alıcı’ya teslimi yapılmış olan cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlar,
m) Canlı müzayede şeklinde açık artırma yoluyla akdedilen sözleşmeler,
n) Tanıtma ve kullanma kılavuzunda satıcı veya yetkili servis tarafından kurulum veya montajının yapılacağı belirtilen mallardan kurulum ya da montajı yapılanlara ilişkin sözleşmeler,
k) Genel olarak ilgili mevzuat uyarınca mesafeli satış kapsamı dışında kabul edilen diğer mal-hizmetler ile Alıcı’nın ticari/mesleki amaçla satın alma yaptığı haller.
MADDE 6 – GENEL HÜKÜMLER
6.1 Sözleşme konusu ürün ve/veya hizmet, yasal 30 (otuz) günlük süre aşılmamak koşulu ile Alıcı'ya veya İnternet Sitesi'nde gösterdiği adresteki üçüncü kişi/kuruluşa aşağıda belirtilen esaslarda teslim edilir. Satıcı, ürün ve/veya hizmeti, gönderileri için anlaşmalı kargo firması aracılığı ile göndermekte ve teslim ettirmektedir. Bu kargo firmasının Alıcı'nın bulunduğu yerde şubesi olmaması halinde, Alıcı'nın ürün ve/veya hizmeti, kargo firmasının, Satıcı tarafından bildirilen bir diğer yakın şubesinden teslim alması gerekmektedir.
6.2 Stoklarda olan ürün ve/veya hizmet, sipariş tarihinden itibaren, en geç 7 (yedi) iş günü içerisinde kargoya teslim edilir. Ancak, aynı sipariş içinde kampanyalı ürün ve/veya hizmet var ise kampanyanın sona ermesi beklenir ve sonrasında en geç 10 (on) iş günü içinde, sipariş konusu bütün ürün ve/veya hizmetler Alıcı tarafından sipariş esnasında bildirilen kişi ve adrese teslim edilmek üzere kargo firmasına verilir.
6.3 Kural olarak ve aksi açıkça belirtilmediği sürece teslimat masrafları (kargo ücreti vb.) Alıcı'ya aittir. Satıcı, satış anında yürüttüğü ve İnternet Sitesi'nde şartlarını ilan ettiği kampanyalara bağlı olarak söz konusu teslimat masraflarının tamamını ya da bir kısmını Alıcı'ya yansıtmayabilir.
6.4 Alıcı'nın, Satıcı tarafından aksi yazılı öngörülmemiş ise, ürün ve/veya hizmeti teslim almadan önce bedelini tamamen ödemiş olması gerekir. Peşin satışlarda teslimattan önce ürün ve/veya hizmet bedeli Satıcı'ya tamamen ödenmediği, taksitli satışlarda vadesi gelen taksit tutarı tediye edilmediği takdirde Satıcı, tek taraflı olarak sözleşmeyi iptal edebilir ve ürün ve/veya hizmeti teslim etmeyebilir.
6.5 Ürün ve/veya hizmet teslimatı sonrasında herhangi bir sebepten dolayı, işlem yapılan kredi kartının ait olduğu Banka/finansman kurumunun Ürün bedelini Satıcı'ya ödememesi ya da ödediği bedeli geri talep etmesi halinde, ürün ve/veya hizmet en geç 3 (üç) gün içinde Alıcı tarafından Satıcı'ya iade edilir. Ürün ve/veya hizmet bedelinin ödenmemesi Alıcı'nın bir kusurundan veya ihmalin kaynaklanıyor ise kargo masrafları Alıcı tarafından karşılanacaktır. Satıcı'nın iadeyi kabul etmeksizin ürün ve/veya hizmet bedeli alacağını takip dâhil diğer tüm akdi-kanuni hakları ayrıca ve her halükarda saklıdır.
6.6 Tereddüde mahal vermemek bakımından; Alıcı'nın satış bedelini, bankalardan (finansman kuruluşları dâhil) sahip olduğu kredi kartı, taksit kart vb. ile ödediği hallerde, bu kartların sağladığı tüm imkânlar doğrudan kartı veren kuruluşça sağlanmış kredi ve/veya taksitli ödeme imkânlarıdır; bu çerçevede gerçekleşen ve Satıcı'nın bedelini defaten veya peyder pey tahsil ettiği ürün ve/veya hizmet satışları işbu Sözleşme'nin tarafları yönünden kredili veya taksitli satış değildir, peşin satıştır. Satıcı'nın kanunen taksitle satış sayılan hallerdeki yasal hakları (taksitlerin ödenmemesi halinde sözleşmeyi fesih ve/veya kalan borcun tümünün temerrüt faizi ile birlikte ödenmesini talep hakları dâhil) ilgili mevzuat çerçevesinde mevcut ve saklıdır. Alıcı'nın temerrüdü durumunda yürürlükteki kanunların öngördüğü şekilde aylık oranda temerrüt faizi tatbik edilir.
6.7 Satıcı tarafından ürün ve/veya hizmeti tedarik edilemeyecek olması halinde, Satıcı bu durumun öğrenilmesinden itibaren en geç 3 (üç) gün içerisinde Alıcı’yı açık bir şekilde bilgilendirecektir. Bu halde Satıcı öncelikle, Alıcı’nın sözlü/yazılı onayını almak kaydıyla, eşit kalite-fiyatta başka bir mal/hizmeti tedarik edebilir ve Sözleşme konusu taahhüdünü bu suretle yerine getirmiş sayılır. Alıcı söz konusu onayı verip vermemekte her bakımdan serbesttir ve onay vermediği hallerde sipariş iptaline (Sözleşme feshine) ilişkin akdi-kanuni hükümler uygulanır. Alıcı tarafından siparişin iptal edilmesi ile birlikte, Satıcı Alıcı’nın ödemiş olduğu toplam bedel ve varsa onu borç altına sokan her türlü belgeyi en geç 14 (ondört) gün içinde Alıcı’ya iade etmekle yükümlüdür. Böyle bir durumda Alıcı’nın Satıcı’dan ilave herhangi bir maddi ve manevi zarar talebi olmayacaktır.
6.8 Sözleşmeye ve kanuna uygun olan cayma, sipariş iptali ve Sözleşme feshi hallerinde ürün ve/veya hizmet bedeli tahsil edilmiş ise, azami 14 (ondört) gün içinde Alıcı'ya iade edilir. Aşağıdaki kuralın gerekleri saklıdır. İade Alıcı'nın Satıcı'ya ürün ve/veya hizmet bedeli tediyesinde kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde iade işlemi de Alıcı kredi kartına iade sureti ile yapılır ve ürün ve/veya hizmet tutarı, siparişin Alıcı tarafından iptal edilmesinden sonra ilgili sürede ilgili bankaya iade edilir; bu tutarın bankaya iadesi işleminin Satıcı tarafından yapılmasından sonra Alıcı hesaplarına yansıması tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, Alıcı olası gecikmeler için Satıcı'nın herhangi bir şekilde müdahalesi ve sorumluluk üstlenmesinin mümkün olamayacağını şimdiden kabul eder. Satıcı'nın iade edilecek bedel için, bu Sözleşme ve kanundan doğan mahsup, indirim ve tenzilat hakları vardır ve saklıdır.
6.9 Alıcı işbu Sözleşmenin kurulması veya daha sonra bilgilerin güncellenmesi suretiyle bildirdiği adres, e-posta adresi ve telefon iletişim bilgilerinin tarafına ait ve doğru olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder. Alıcı bu bilgilerin gerçeğe aykırı olarak bildirilmesi sebebiyle Satıcının uğradığı tüm zararları derhal tazminle mükelleftir. Alıcı bildirdiği iletişim kanalları yoluyla Satıcının temin edilen mal veya hizmetlere ilişkin değişiklik, kullanım ve bakıma yönelik kendisiyle iletişime geçebileceği bilgisine sahip olduğunu beyan eder.
6.10 Alıcı ürün ve/veya hizmet ve satışla ilgili talep ve şikâyetlerini, Sözleşme'nin giriş kısmındaki Satıcı iletişim kanallarından ulaşarak, sözlü veya yazılı şekilde Satıcı'ya bildirebilir.
6.11 Yukarıda 3. maddede yazılı hususların bir kısmı mahiyeti itibari ile bu Sözleşme'de yer almayabilir; bununla beraber, Alıcı tarafından İnternet Sitesi’nde görülen/onaylanan Ön Bilgilendirmelerde, keza İnternet Sitesi'nin --ilgisine göre satış aşamaları veya genel-- bilgilendirme sayfaları/bölümlerinde yer almaktadırlar.
6.12 Alıcı, kabulü sonrasında bildirdiği e-posta (mail) adresine gönderildiklerinden, söz konusu Bilgilendirmelere ve bu Sözleşme'ye, anılan e-posta (mail) iletisini cihazına kaydedip saklayarak her zaman ulaşabilir ve inceleyebilir. Öte yandan, Satıcı işbu dokümanları nezdindeki sistemlerde üç yıl süre ile muhafaza etmekle yükümlüdür.
6.13 Bu Sözleşme'den ve/veya uygulanmasından doğabilecek her türlü uyuşmazlığın çözümünde Satıcı kayıtları (bilgisayar-ses kayıtları gibi manyetik ortamdaki kayıtlar dâhil) delil oluşturur; Tarafların ilgili emredici yasal düzenlemelerden bu hususta doğan hakları geçerli ve saklıdır.
6.14 Satıcı, platform üzerinden sağlanan fiyat datasındaki dizgi ve sistem hatalarından meydana gelen fiyat yanlışlıkları, statü, kod, resim ve isim güncellemesinde yapılacak hatalar gibi sistemsel hatalar veya siber saldırı ve benzeri durumlar sonucunda oluşabilecek hatalı siparişleri iptal etme ve tahsil edilmiş tutarları Alıcı'ya iade etme hakkını saklı tutar. Alıcı bu nedenle Satıcı’dan herhangi bir hak ve alacak talebinde bulunamaz.
6.15 Alıcı’ya gönderimini etkileyen haller veya yasal mevzuata aykırılık ve benzeri nedenler ile ürünün gönderilmesinin mümkün olamaması gibi hallerin ortaya çıkması ve sair stok ile ilgili ortaya çıkacak hatalar ya da ürünün temin/teslim edilmemesi hallerinden herhangi birinin gerçekleşmesi durumunda Alıcı’ya bilgi verilerek sipariş iptal edilmek zorunda kalınacak olup, bu nedenle siparişin teslim edilmemesinden Satıcı sorumlu olmayacaktır, bu hususta herhangi bir yükümlülük altına sokulamayacak, sipariş bedelinin iptal ve iadesi dışında Alıcı’ya ekstra bir ayrıcalık sağlanmayacaktır.
6.16 Alıcı’nın aynı faturada birden fazla kampanyadan yararlanabilir durumda olması halinde kampanyalar birleştirilmeyecek, Alıcı yalnızca bir kampanyadan yararlanabilecektir. Alıcı böyle bir durumda herhangi bir hak talebinde bulunmayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
6.17 Satıcı İnternet Sitesi’nde duyurduğu kampanyaları dilediği zaman durdurma, güncelleme ve kampanya koşullarını değiştirme hakkı saklıdır. Alıcı’nın İnternet Sitesi’nden yapacağı her bir alışveriş öncesi kampanya koşullarını incelemesi gerekmektedir.
MADDE 7 – GİZLİLİK, BİLGİ GÜVENLİĞİ, KİŞİSEL VERİLER VE FİKRİ HAKLARA İLİŞKİN HUSUSLAR
7.1 İnternet Sitesi’nde bilgilerin korunması, gizliliği, işlenmesi-kullanımı ve iletişimler ile diğer hususlarda aşağıda cari esasları belirtilen gizlilik kuralları-politikası ve şartlar geçerlidir.
7.2 Alıcı tarafından İnternet Sitesi’nde girilen bilgilerin ve işlemlerin güvenliği için gerekli önlemler, Satıcı tarafındaki sistem altyapısında, bilgi ve işlemin mahiyetine göre günümüz teknik imkânları ölçüsünde alınmıştır. Bununla beraber, söz konusu bilgiler Alıcı cihazından girildiğinden Alıcı tarafından korunmaları ve ilgisiz kişilerce erişilememesi için, virüs ve benzeri zararlı uygulamalara ilişkin olanlar dâhil, gerekli tedbirlerin alınması sorumluluğu Alıcı’ya aittir.
7.3 Alıcı Satıcı’ya belirtilen iletişim kanallarından ulaşarak veri kullanımı-işlenmelerini ve/veya iletişimleri her zaman için durdurabilir. Alıcı’nın bu husustaki açık bildirimine göre, kişisel veri işlemleri ve/veya tarafına iletişimler yasal azami süre içinde durdurulur; ayrıca dilerse, hukuken muhafazası gerekenler ve/veya mümkün olanlar haricindeki bilgileri, veri kayıt sisteminden silinir ya da kimliği belli olmayacak biçimde anonim hale getirilir. Alıcı isterse kişisel verilerinin işlenmesi ile ilgili işlemler, aktarıldığı kişiler, eksik veya yanlış olması halinde düzeltilmesi, düzeltilen bilgilerin ilgili üçüncü kişilere bildirilmesi, verilerin silinmesi veya yok edilmesi, otomatik sistemler ile analiz edilmesi sureti ile kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz, verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebi ile zarara uğrama halinde giderilmesi gibi konularda Satıcı’ya her zaman yukarıdaki iletişim kanallarından başvurabilir ve bilgi alabilir. Bu hususlardaki başvuru ve talepleri yasal azami süreler içinde yerine getirilecek yahut hukuki gerekçesi tarafına açıklanarak kabul edilmeyebilecektir.
7.4 İnternet Sitesi’ne ait her türlü bilgi ve içerik ile bunların düzenlenmesi, revizyonu ve kısmen/tamamen kullanımı konusunda; Satıcı'nın anlaşmasına göre diğer üçüncü şahıslara ait olanlar hariç; tüm fikri-sınai haklar ve mülkiyet hakları Satıcı’ya aittir.
7.5 Satıcı yukarıdaki konularda gerekli görebileceği her türlü değişikliği yapma hakkını saklı tutar; bu değişiklikler Satıcı tarafından İnternet Sitesi’nden veya diğer uygun yöntemler ile duyurulduğu andan itibaren geçerli olur.
7.6 İnternet Sitesi’nden ulaşılan diğer sitelerde kendilerine ait gizlilik-güvenlik politikaları ve kullanım şartları geçerlidir, oluşabilecek ihtilaflar ile menfi neticelerinden Satıcı sorumlu değildir.
7.7 Alıcı, üyelik ve Sözleşme dolayısıyla Satıcı, Satıcı’nın çalışanı ve Satıcı’nın ilişki içinde bulunduğu diğer 3. kişiler hakkında öğrendiği bilgileri, teknik, ticari, finansal verileri, Know-how ve işin işleyişi ile ilgili tüm bilgi ve yöntemleri 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu, ikincil düzenlemeleri ve Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nun kararları başta olmak üzere ilgili tüm mevzuata uygun davranmakla yükümlü olduğunu ve gerek kendi gerek üçüncü kişiler tarafından kişisel verilere hukuka aykırı olarak erişilmesini önlemekle, kişisel verilerin hukuka aykırı olarak işlenmesini ve aktarılmasını engellemekle, kişisel verilerin güvenli şekilde muhafazasını sağlamakla yükümlü olduğunu ve bu amaçlarla gerekli tüm teknik ve idari tedbirleri alacağını, herhangi bir ihlalle karşılaşması halinde ise bu durumu Satıcı’ya derhal bildireceğini kabul, beyan ve taahhüt eder. Alıcı, kişisel verilere ilişkin öğrendiği bilgilerin kendisi dışında başka kimselere aktarılmasının yahut bir diğer şekilde kullanılmasının suç olduğunun ve ayrıca kendisinin kişisel verileri ihlali halinde Satıcı’nın hakkında suç duyurusunda bulunabileceğinin de bilincindedir ve kanundan ve sözleşmeden doğan yükümlülüklere aykırı davranmayacağını taahhüt etmektedir. Alıcı, işbu maddenin ihlali halinde Sözleşmenin feshedileceğini bildiğini kabul eder. Alıcı, kişisel verilerin korunması için Satıcı tarafından öngörülen bütün tedbirlere eksiksiz uymayı kabul ve taahhüt eder.
7.8 Alıcı, ad soyad, adres, telefon, mail, varsa T.C. kimlik numarası ile teslimata konu ürün detayının sözleşmenin ifası amacıyla ve mevzuattan kaynaklanan yükümlülükler kapsamında ürün ve/veya hizmet alınan kuruluşa aktarılacağı hususunda aydınlatıldığını kabul etmektedir.
MADDE 8 – KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU KAPSAMINDA ALICILARIN/TÜKETİCİLERİN HAKLARI
Satıcı tarafından Alıcı’nın verilerinin işlendiği ve Satıcı’nın verileri veri sorumlusu sıfatı ile işlediği ölçüde Alıcı, Kazımdirik Mah. Üniversite Cad. No: 72 L Bornova / İZMİR adresine yazılı olarak bizzat veya posta yoluyla ya da info@perfectted.com.tr elektronik posta adresine ileti göndermek, güvenli elektronik imza ya da Satıcı’ya daha önce bildirdiği ve sistemde kayıtlı bulunan elektronik posta adresinden info@perfectted.com.tr adresine e-posta göndermek suretiyle başvuruda bulunarak her zaman;
a) Kişisel verilerinin işlenip işlenmediğini öğrenme,
b) Kişisel verilerinin işlenme faaliyetlerine ilişkin olarak bilgi talep etme,
c) Kişisel verilerinin işlenme amaçlarını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
ç) Kişisel verilerinin yurt içinde veya yurt dışında üçüncü kişilere aktarılmış olması durumunda bu kişileri öğrenme,
d) Kişisel verilerinin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesini isteme,
e) Kişisel verilerinin işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması veya Satıcı’nın söz konusu verileri işleyebilmek için hukuki dayanağı veya meşru menfaatinin bulunmaması halinde kişisel verilerinin silinmesini veya yok edilmesini isteme,
f) (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin, kişisel verilerinin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
g) Kişisel verilerinin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kendisi aleyhine ortaya çıkabilecek sonuçlara itiraz etme,
ğ) Kişisel verilerinin kanuna aykırı bir şekilde işlenmesi sebebiyle zarara uğraması halinde bu zararın tazmin edilmesini isteme hakkına sahiptir.
Başvuruda;
a) Ad, soyadı ve başvuru yazılı ise imza,
b) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları için T.C. kimlik numarası, yabancılar için uyruğu, pasaport numarası veya varsa kimlik numarası,
c) Tebligata esas yerleşim yeri veya iş yeri adresi,
ç) Varsa bildirime esas elektronik posta adresi, telefon ve faks numarası,
d) Talep konusu,
bulunması zorunludur. Konuya ilişkin bilgi ve belgeler de başvuruya eklenir. E-posta’nın konu kısmına “Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Bilgi Talebi” yazılacaktır.
Bu amaçlarla Alıcı’nın yaptığı başvurunun ek bir maliyet gerektirmesi durumunda, Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifedeki ücret tutarını ödemesi gerekebilir. Başvuruda yer alan talepler, talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç başvuru ulaştıktan sonra 30 (otuz) gün içinde sonuçlandırılacaktır.
Alıcı, 6698 sayılı Kanun ve ilgili mevzuat kapsamındaki hakları hakkında detaylı bilgi almak için Kişisel Verileri Koruma Kurumu’nun internet sayfasını (https://www.kvkk.gov.tr/) ziyaret edebilir.
MADDE 9 – MÜCBİR SEBEPLER
Doğal afet, savaş, bölgesel düşmanlıklar, ihtilal, iç isyan, ticari ambargo, ağır ekonomik kriz veya buhran halleri, grev, lokavt, işçi anlaşmazlıkları, arkeolojik bulgular veya engeller, salgın hastalık, yangın, deprem, tayfun, büyük felaket, sel, su taşkını, işyerinde üretimi etkileyecek önemli arızaların meydana gelmesi ya da herhangi bir kanun, emir, mevzuat, düzenleme ya da Hükümet ya da alt biriminin emri, idari tasarruflar veya mahkeme kararları ya da tarafların kontrolü dışındaki diğer bir olay ya da sebep (“Mücbir Sebep”) nedeniyle Satıcı’nın yükümlülüklerini yerine getirmesi önemli ölçüde engellenir ya da gecikmeye maruz kalırsa, olayın olduğu tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde söz konusu sebebi e-posta aracılığı ile yazılı olarak Alıcı’ya bildirmesi şartı ile işbu Sözleşme altındaki yükümlülüklerini yerine getirmede kusurlu duruma düştüğü kabul edilmeyecektir. Bu durumda Alıcı siparişi iptal edebilir veya mücbir sebep hali sona erinceye kadar bekleyebilir. İşbu mücbir sebep durumu 30 (otuz) gün süreyle devam ederse, Taraflardan her birinin, tek taraflı olarak fesih hakkı olacaktır.
MADDE 10 – ALICININ KANUNİ BAŞVURU YOLLARI VE YETKİLİ YARGI MERCİLERİ
10.1 İşbu Sözleşme'den doğabilecek uyuşmazlıklarda, T.C. Ticaret Bakanlığı'nca yasa gereği her yıl belirlenen/ilan edilen parasal sınırlar dâhilinde İl ve İlçe Tüketici Hakem Heyetleri, bu sınırları aşan durumlarda Tüketici Mahkemeleri görevli-yetkilidir.
10.2 Alıcı, bu çerçevede, ürün veya hizmeti satın aldığı veya yerleşim yerinin bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetine başvuru yapabilir. Ayrıca, Bakanlık tarafından her yıl belirlenen parasal sınırların üzerindeki uyuşmazlıklar için kendisinin veya dilerse Satıcı’nın yerleşim yerindeki (ikametgâhındaki) Tüketici Mahkemeleri'nde dava açabilir.
MADDE 11 – KABUL VE ONAY BEYANI
Alıcı, işbu Sözleşme'de ve ayrılmaz parçasını oluşturan sipariş-sözleşme ön bilgilendirmelerinde, İnternet Sitesi’nde yazılı tüm koşulları ve açıklamaları okuduğunu, satışa konu ürün ve/veya hizmetin temel özellik-nitelikleri, satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat koşulları, Satıcı ve satışa konu ürün ve/veya hizmet ile ilgili diğer tüm ön bilgiler-bilgilendirmeler ve cayma hakkı ile kişisel bilgiler-elektronik iletişim koşulları dâhil bu Sözleşme'nin 3. maddesinde yazılı bütün hususlarda önceden bilgi sahibi olduğunu, tamamını İnternet Sitesi’nde elektronik ortamda gördüğünü ve yine tüm bunlara elektronik ortamda teyit-onay-kabul-iznini vererek ürün ve/veya hizmeti sipariş ile işbu Sözleşme hükümlerini kabul ettiğini kabul ve beyan eder. Gerek söz konusu ön bilgilendirmeler gerek bu Sözleşme, Alıcı’nın Satıcı’ya bildirdiği yukarıdaki elektronik posta (mail) adresine de gönderilmekte, anılan elektronik postada siparişin alındığı teyidi sipariş özeti ile birlikte ayrıca yer almaktadır.
|
SATICI Origio İthalat İhracat Pazarlama ve Ticaret Anonim Şirketi |
ALICI |